Impresii mobilitate Polonia

Impresii mobilitate Polonia

Prof. Dragomir Adriana Vali

            Mobilitatea realizată în Polonia prin intermediul proiectului “The language of art”, mi-a oferit posibilitatea de a observa tradițiile și obiceiurile din alte țări, de a compara sistemul nostru educațional cu cel polonez dar și de a prelua idei din cultura acestora.

Vizita la școala “Gustawa Morcinka” din Toszek, mi-a demonstrat faptul sistemul educațional românesc și cel polonez se aseamănă foarte mult în ceea ce privește structura claselor, disciplinele școlare și programe. Diferența dintre acestea este dată de faptul că sistemul educațional polonez se bazează mai mult pe învățarea unor lucruri practice și nu pune accent atât de mult pe teorie. In prima zi la această școală am fost surprinși plăcut deoarece am fost întâmpinați cu pâine și sare dar și de dansuri specific poloneze foarte interesante.

Vizitarea școlii mi-a demonstrat încă o data că elevii polonezi dispun de mai mult spațiu decât elevii români, clasele fiind foarte mari și încăpătoare dar și foarte bine dotate:  LED-uri, retroproiectoare, dulapuri pentru fiecare copil, vestiare, cantină și altele. Pe lângă dansuri și cântece, polonezii ne-au mai încântat cu gogoșile lor tradiționale dar și cu gingășia și ospitalitatea lor.

Analizând vizita în Polonia din punctul de vedere al artei, pot spune că aici am învățat foarte multe lucruri noi pe care aș putea să le realizez cu elevii mei la ore. Clasele erau pline de materiale făcute de elevi. Pentru că tematica cățătoriei a fost legată de primăvară și sărbătoarea pascală, am învățăat de la polonezi alte tehnici de încondeiere a oulor: cu ajutorul aței, a bisturilului medical pe ouă vopsite cu tuș sau prin găurirea coajei de ou.

Un alt obicei care mi-a plăcut în această vizită a fost acela de izgonire a iernii și de chemare a primăverii, prin care copiii din toată școala au realizat păpuși din hârtie pe care le-au ars la marginea orașului pentru alungarea duhurilor rele a iernii. Copiii alături de cadrele didactice au cântat și au dansat în jurul focului pentru ademenirea primăverii.

Consider că vizita a fost foarte utilă atât pentru elevi cât și pentru profesori deoarece s-a realizat un schimb de experiență, și a dus la perfecționarea limbii engleze.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Sari la conținut