Dotările trebuie să satisfacă următoarele cerinţe de bază:
- amenajarea generală a sălilor pentru învăţământul de specialitate, a bibliotecilor, a centrului de informare, a direcţiei, a atelierelor, a sălii de mese şi a bucătăriei, a sălii polifuncţionale şi a vestiarelor trebuie să corespundă cerinţelor precizate în tema de proiectare;
- mobilarea spaţiului în care se desfaşoară procesul de învăţământ se va face cu mese de 1 sau 2 persoane cu scaunele aferente;
- dimensiunile şi caracteristicile acestui mobilier trebuie să corespundă categoriei de vârstă a utilizatorilor şi cerinţelor ergonomice.
- mobilierul şi celelalte dotări existente (excepţie fac cele fixate în pardoseală) trebuie să fie uşor de manevrat ca să permită reaşezarea rapidă în vederea asigurării unor spaţii flexibile;
- să fie rezistente la uzură şi să corespundă cerinţelor de exploatare;
- să fie uşor de întreţinut cu respectarea condiţiilor de igienă impuse;
- să asigure utilizarea fără pericol de accidentări;
- culoarea şi gradul de finisare să corespundă scopurilor specifice procesului educaţional;
- finisajele vor fi alese astfel încât să permită curăţarea rapidă şi ieftină a suprafeţelor.
CULTIVAREA MEDIULUI AMBIANT
Spaţiile interioare şi exterioare trebuie îmbogăţite în vederea educării gustului artistic cu:
- obiecte de artă,
- lucrări artistice create de elevi şi profesori,
- flori.
Cultivarea mediului ambiant este o componentă organică clară a sistemului informaţional cu ajutorul căreia copilul sau adultul pot găsi jaloane, ghidaje (culoare, cifră, literă, ideogramă) necesare desfăşurării optime a activităţii educaţionale.