coordonate de d-na profesor Ioana Teulea, sub egida „Samarineanul milostiv” –
”Cel ce va face și va învăța, acesta mare se va chema în împărăția cerurilor”
(Evanghelia după Matei 5, 19)
Obiective:
– sensibilizarea ,responsabilizarea și motivarea elevilor liceeni la imperativul implicării de la comuniune la comunitar.
– valorizarea etică a interdisciplinarității la nivel comunitar
– dezvoltarea conștiinței civice și a atitudinii etice
Activitatile au fost desfășurate prin coordonare în echipă la nivel instituțional: Liceul Teoretic George Moroianu și Fundația pentru Asistență Socială și Tineret din Săcele , Casa de Tip Familial” Noi orizonturi”, Casa de Tip Familial” Chip” și Casa de Tip Familial „Dale”.
Liceenii voluntari cuprinși în proiect au desfășurat:
– activități gospodărești la centrele sociale țintă ale proiectului,toate activitățile valorizând capacitățile de comunicare și comuniune ale elevilor cu comportament inadecvat din perspectiva creștină ,dar și școlară
– activități sportiv- recreative- Cupa prieteniei- care au întărit optimizarea comportamentală a elevilor din grupul țintă al proiectului
– activități derulate cu prilejul marilor sărbători creștine, în pregătirea cărora s-au implicat activ voluntarii care au făcut daruri din colecta ”Suflet pentru suflet”,dar și beneficiarii proiectului care au pregătit programe artistice pentru oaspeții lor.
Desfășurarea proiectului: liceeni cu capacități empatice, cu aptitudini organizaționale precum Turcuț Marius, Mihai Alina, Cârstocea Teodora, Ungureanu Petronela, Dumitru Paul, Haralambie Dana, au devenit mâini întinse către mai tinerii lor colegi din ciclul gimnazial ,aflați în îngrijirea centrelor sociale-, Casa de Tip Familial” Noi orizonturi”,Casa de Tip Familial” Chip” și Casa de Tip Familial „Dale”.
Elevii aflati în situații de corigență la două , trei discipline, care manifestau deseori comportamente inadecvate din punct de vedere social, au beneficiat de un program săptămânal, pe grupe de studiu și centre de interes:
- Matematica cu alți ochi,
- Literatura română cale de comunicare,
- Limba franceză în benzi desenate.
În toate aceste întâlniri pe grupe de studiu și centre de interes s-a promovat incluziunea și integrarea socială a tinerilor cu de risc de abandon școlar ,identificați deja de consilierul școlar, doamna profesor Varga Cristina.
Rezultate – Rezultatele lor școlare ulterioare derulării proiectului au fost cuantificate constandu-se că 99% dintre elevii țintă au promovat în anul școlar urmator, precum si faptul ca au scăzut semnificativ atitudinile antisociale ale beneficiarilor proiectului
– s-a format o noua familie a copiilor aflati in situatii de risc de abandon scolar, in situatii de dificila incluziune / integrare sociala, beneficiarii proiectului fiind la rândul lor mâini întinse către și pentru alții
Eleva Mihai Alina a fost propusa spre a fi premiata la Gala voluntariatului.
Comenteaza